Valul vanzarilor de case de marcat s-a finalizat, incepe SERVICE-ul si mentenanta

A trecut un an de la schimbarea primelor case de marcat, provocarea pentru firmele care le-au comercializat fiind întreţinerea şi mentenanţa acestora.


A trecut un an de la schimbarea primelor case de marcat, provocarea pentru firmele care le-au comercializat fiind întreţinerea şi mentenanţa acestora.

 S-a terminat cu vânzoleala schimbării caselor de marcat vechi cu altele cu jurnal electronic. Majoritatea firmelor s-au dotat cu case noi de marcat, după perioade de tergiversări şi amânări de termene. Ciclul de vânzare de case de marcat s-a terminat relativ repede, prin februarie – martie, când, potrivit legii prevenţiei, cei care au început demersurile pentru achiziţionarea de case de marcat nu erau amendaţi. De la 1 iunie, cine nu are case noi de marcat va fi amendat.

Andrei Bondor, directorul general Sintezis, spune că s-a supraevaluat necesarul de case de marcat pentru România. „Se vehicula faptul că România are nevoie de milioane de case de marcat. Cifra a rezultat de la ANAF, care a înregistrat în 20 de ani toate casele de marcat, ori în această perioadă o firmă şi-a schimbat de mai multe ori aparatul de marcat, dar acesta nu a fost scos din evidenţele ANAF. Realitatea este că doar o treime din cifra vehiculată este cea reală. Adică, în România ar fi necesare circa 600.000 de case de marcat”, spune Andrei Bondor.

Etapa a doua

Primele case noi de marcat încep să iasă din garanţie şi trebuie reînnoite contractele de service, ceea ce este o mare provocare pentru firmele care le-au comercializat.

„Dacă a fost o bătaie pe vânzarea caselor de marcat, aceeaşi problemă va fi şi pe service, doar că pe service apare factorul uman. Pe perioada vânzărilor s-au născut firme noi peste noapte, rupându-se din cele vechi. Acum, firmele mici au început să se închidă sau să se asocieze”, a observat specialistul. Se pune întrebarea ce se va întâmpla cu clienţii acestora? Cine le va face service?

„Singura soluţie este să se mute la firmele care au mai rămas. Service-ul la noile case de marcat presupune: operativitate, cunoştinţe tehnice şi informatice de actualitate, stocuri de piese, disponibilitate de deplasare şi consultanţă în vederea depunerii declaraţiilor solicitate de ANAF.

Odată cu apariţia noilor case de marcat, utilizatorii au obligaţia de a transmite o serie de declaraţii. Chiar dacă nu se foloseşte casa de marcat lunar, trebuie declarată neutilizarea ei”, subliniază şeful Sintezis.

Acesta este de părere că firmele cu doi-trei angajaţi nu vor putea face faţă perioadei de service care urmează. „Noi avem 18 angajaţi. Lucrăm în ture şi avem un program de 7/24 (şapte zile a câte 24 de ore), avem un call-center”, explică Andrei Bondor.

Probleme mari vor apărea la momentul conectării aparatelor fiscale la serverul ANAF, când acesta va deveni funcţional. Atunci va fi iar mult de lucru. „Service-ul va fi cea mai mare provocare în perioada următoare. Nu vânzările. Firmele trebuie să fie atente cu cine semnează contractele. Să verifice înainte capacitatea acestora, numărul de angajaţi, disponibilitatea”, atenţionează directorul Sintezis.

Sintezis este de 20 de ani numărul unu în vânzările și service-ul de case de marcat. În 2018 a obţinut un rezultat de 1.702. 000 de euro, o cifră de afaceri de 3-4 ori mai mare decât a competitorilor. În prezent, Sintezis deţine un portofoliu de peste 6.200 de echipamente instalate și în service, atât în judeţul Bihor, cât și în ţară, în cadrul reţelelor internaţionale de retail. Sintezis este prezentă cu o echipă de 12 tehnicieni în magazinele Carrefour, Kauland, Penny, Lidl, Proi, Brico Depot, Praktiker, Real și alte zeci de branduri.

Articol preluat din Jurnalul Bihorean: https://www.jurnalbihorean.ro/ro_economic/2019/06/13/gata-cu-vanzarea-provocarea-e-servisarea.bihorean?fbclid=IwAR0smPcrwkWp-aLbUHtU6Y9yi7bQJLE9NybOvvbpUckvIuMTO237TQfnyzA