Recomandări pentru casa de marcat, în situația suspendării activității.

urmare a măsurilor luate de Guvern pentru limitarea răspândirii epidemiei de Covid-19.


1. Extragerea fisierelor XML

Daca în luna martie ați emis bonuri fiscale, se vor extrage fisierele XML din casele de marcat pentru luna MARTIE și se vor transmite contabililor, acestea sunt necesare pentru declaratia A4200, perioada de raportare a declarației este 01-20 aprilie 2020.

2. Declarația F4109

În situația în care în luna MARTIE nu s-a emis niciun bon fiscal, se depune declarația F4109 – privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate. Declarația se depune și se semnează electronic.

Depuneți declaratia F4109, pentru fiecare lună în care NU utilizați casa de marcat.

Declarația se poate descarcă de aici: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/4109.html

3. Recomandări pentru casa de marcat

Pentru menținerea caselor de marcat în parametrii optimi de funcționare, vă recomandăm să porniți casele de marcat cel puțin o dată pe lună, pentru câteva ore. De ce? Pentru că aceste echipamente sunt electronice și este necesar să le mențineți în parametri optimi bateriile, condensatorii și alte componente.

Pentru echipamentele care funcționează pe acumulatori, vă recomandăm alimentarea acestora la priză, cel putin o dată pe lună.

Puteți scoate o dată pe lună un raport Z fără vânzări pe care să îl arhivați pentru a demonstra că nu ați avut activitate în perioada respectivă!

Păstrați legatura cu firma de service pentru remedierea defecțiunilor tehnice sau pentru aprovizionarea cu consumabile.