ANAF trece la sancțiuni serioase pentru firmele care nu au aparate fiscale cu jurnal electronic - Sintezis
 

Agenții economici au intrat într-un fel de hibernare în ultimii doi ani, fiind liniștiți că Legea prevenirii (HG nr. 33/2018) era de partea lor și puteau amâna mult și bine dotarea afacerilor cu case de marcat cu jurnal electronic.

Cu ajutorul ei, atunci când un control ANAF sesiza nereguli – adică inexistența unei case de marcat moderne și totodată funcționale – antreprenorii primeau doar o sesizare prin care erau obligați ca până la o dată stabilită să își doteze corespunzător afacerea. Amenzile veneau abia după acea perioadă, în cazul în care nu se efectuau modificările solicitate. Era simplu și, putem spune, foarte convenabil, nu-i așa?

Nu existau motive adevărate de îngrijorare. Termenele limită nu erau exagerat de dure și nici procedura instalării unei case de marcat cu jurnal electronic nu e tocmai complicată. Amenda era evitată și, mai mult sau mai puțin, toate părțile implicate erau fericite.

Acum însă, lucrurile s-au schimbat…

ANAF trece la sancțiuni serioase pentru firmele care nu au aparate fiscale cu jurnal electronic – încă de la prima abatere

S-a zis cu joaca! Începând cu luna ianuarie 2021, agenții economici care vor fi prinși că nu respectă legea privind dotarea locațiilor cu aparate / case fiscale cu jurnal electronic, vor fi direct amendați. Nu se mai stă la discuții. Și nu vorbim de sume mici, ci de unele de-a dreptul consistente, cu o valoare cuprinsă între 8.000 și 10.000 de lei.

Asta nu e tot, pentru că amenda vine „la pachet” cu suspendarea activității agentului la unitatea de vânzare unde s-a descoperit încălcarea legii și confiscarea sumelor de bani ce se dovedesc a fi nejustificate.

Practic, dacă nu vrei să pui lacătul pe ușă, trebuie să te conformezi și să faci trecerea spre lumea tehnologiei mai avansate… acum.

Nu risca să treci în următorul an cu o casă de marcat clasică, cum se folosea pe vremuri. I-a apus momentul de glorie. Ține cont de ceea ce îți explicăm, deoarece se anunță că se înăspresc controalele mai ceva ca frigul de afară.

Cum s-a ajuns aici?

Decizia nu a apărut tocmai din senin. Se dorește deja de ceva timp ca imprimantele fiscale și casele de marcat să fie legate la ANAF, motiv pentru care trebuie grăbită întreaga procedură. Bineînțeles, primul pas constă în achiziționarea și montarea unor asemenea dispozitive care au jurnal electronic.

Proiectul prin care se făcea mutarea la amenzi, fără alte etape intermediare, s-a aflat de nu mai puțin de trei ori în discuții în ultimul an și jumătate.

Prima dată s-a întâmplat în iulie 2019, piedica sa reprezentând criza guvernamentală de atunci (perioadă în care s-a prăbușit după aceea guvernul Vioricăi Dăncilă).

Pe urmă, era vorba că începem anul 2020 în forță. Încă din luna ianuarie au început dezbaterile pe tema sa. Știm cu toții că mai apoi ne-a luat din plin pandemia și era imposibil să se meargă înainte cu orice plan consideram că am fi avut. Exact cu aceeași situație s-a confruntat și Ministerul Finanțelor.

Ultima dată s-a pus în dezbatere publică în luna iulie a anului curent. Iar acum este clar: se iau măsuri. Hotărârea a fost adoptată vineri, 27.11.2020, iar prevederile intră în vigoare după 30 de zile de la publicarea lor în Monitorul Oficial.

Cauzele care au determinat Ministerul Finanțelor să ia această decizie radicală

Ministerul Finanțelor afirmă că și-a făcut treaba față de agenții economici și a pus la dispoziția acestora autorizații de distribuție pentru absolut toate tipurile de aparate fiscale cu jurnal electronic. Aici ne referim chiar și la cele mai deosebite, cum este cazul celor pentru schimb valutar, taxi, retaileri de dimensiuni mari etc.

De asemenea, distribuitorii autorizați și firmele care comercializează case de marcat cu jurnal electronic susțin că au suficiente stocuri de echipamente și sunt perfect capabile să le instaleze.

Singura problemă este că agenții economici sunt din ce în ce mai puțin dispuși să monteze efectiv aparatele. Unii le-au cumpărat deja sau au plătit avansuri pentru ele. Cu toate acestea, nu au făcut nimic propriu-zis pentru a le pune în funcțiune.

Astfel, este o chestiune de comoditate acum, nu una de imposibilitate de a se conforma. Ceea ce se transformă inevitabil într-o discriminare față de agenții economici care au luat atitudine din timp și respectă legea.

Dacă nu ai încă un aparat fiscal cu jurnal electronic, te sfătuim să consulți oferta noastră bogată. Găsești imprimante fiscale aici și case de marcat portabile, inclusiv și Datecs sau Daisy, aici.

Poate că Sintezis Birotica SRL din Oradea nu are neapărat casele de marcat cele mai ieftine, în schimb prețul lor este în raport excepțional cu calitatea. În plus, îți punem la dispoziție și role personalizate pentru casa de marcat și servicii de mentenanță a aparaturii. Nu mai amâna și contactează-ne chiar acum prin email la sales@sintezis.ro sau telefonic la 0359 401 434.